
TANKVENTILE

Tankventile
Da unsere Aero Caps 200, 300, 400 u. 500 in gasdichter Bauweise produziert werden, fertigen wir verschiedene Tankbelüftungssysteme.
Die Tankbelüftungssysteme verfügen über ein ,,zwei Ball" Design. Der Plastikball regelt die Belüftung, die Stahlkugel schließt das System im Fall eines Überschlages komplett.
Application
A tank vent valve should have sufficient flow capacity to allow air to freely enter the tank to replace the volume of fuel drawn from the tank before there is any build up of pressure without allowing fuel to be lost through the vent system.
Installation
TBV 45: Designed to be fitted directly onto the flange of the Aero 400 filler cap. It will bolt into a 5/16" / 8mm hole. A prepared flange can be supplied (Part No. F48+1) together with a nitrile rubber gasket (Part No. GR48B).
THV 45 & TRV 45: Mounting hole, 7/16" / 11mm size. Access to the inside of the tank is required for installation.
TRV 66/67: Access to the inside of the tank is not required for installation. A 9/16" UNF nut can be brazed or welded to the tank and mounting hole mode in the tank from the outside.
TRV 86: Valve body has a thread of 3/4" UNF and the input thread is 9/16" UNF. It can be bolted through a plate or it can be fixed by a welded or brazed nut onto the tank.
TRL 6/7/8: These are designed to be installed in-line. In common with all our valves they must be installed in vertical position.
Sealing to the tank is by an O-ring.
Aluminium nuts can be supplied for TRV 66/67/86 as an optional extra.
Connection
All installations should be piped to the outside or connected to a charcoal canister. The valve is open to atmosphere which could allow vapour to
collect inside the vehicle. The best way for tarmac vehicles is to run the pipe to the top of the body and then down to a point just below the base of the tank. The valve should positioned as close as possible to the rear of the tank so that under braking the fuel load will move towards the front of the tank and away from the valve. Please contact us for installation advice for vehicles designed to operate in terrain such as desert and jungle.
TANKVENTILE BAUGRUPPEN
Inline
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NEWTON PRODUKTE
Technische Spezifikation
Material
Unsere Tankdeckel werden aus geschmiedetem Aluminium hergestellt. Wo das nicht möglich ist, werden sie aus Vollaluminium gefräst. Das Material ist Alu 6063 oder 6082.
Der Klemmsattel wird aus glasfaserverstärktem Nylon gefertigt. Alle Aluminiumteile sind poliert, klar oder farbig eloxiert. Die Zentralachse, Federn, Schrauben und Muttern sowie der Betätigungshebel bei den Aero Caps 200, 300 und 500 sind aus V2A gefertigt. Der Betätigungshebel des Aero Caps 400 wird aus Aluminium 6082 gefertigt.
Die Aero Caps 300, 400 und 500 sind mit oder ohne Schloß lieferbar. Der Aero Cap 200 ist nur in der nicht abschließbaren Ausführung lieferbar.
Technische Zeichnungen
Alle von uns gefertigten Aero Caps verfügen über technische Zeichnungen, die wir lhnen auf Anfrage gerne zufaxen/zusenden.
Wir fertigen Spezialteile für die Kraftstoffversorgung in zahlreichen verschiedenen Ausführungen nach Spezifikation unserer weltweiten Kunden, von Formel 1 über Sportmotorräder bis Offshore-Boote. Gerne sind wir lhnen bei der Lösung lhrer Probleme behilflich.
Technische Änderungen behalten wir uns jederzeit ohne Ankündigung vor.